Råd/Vägledning

Säker betalning med Klarna/Payson/Swish - Trygg handel - Frakt från 19 kr - Ring för råd/vägledning 0650-322 12  

Köp- och leveransvillkor

Försäljning kan ej ske till omyndig eller beställare under 18 år. Priserna på Smartlarms hemsida uppdateras i realtid och visas inklusive moms alternativt exklusive moms. Smartlarm äger rätt att ändra offererade priser på hemsida och övriga publikationer utan föregående avisering. Mellan Smartlarm och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt överenskommits. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Leveransvillkor

Hållbara leveranser är viktigt för vår miljö. Rätt produkter levererade till dig som kund minskar returkostnader och minskar transporter på våra vägar. Normal leveranstid är 2 till 6 arbetsdagar. För produkter som finns på fjärrlager kan det ta någon dag ängre. Skräddarsydda lösningar som är kundkonfigurerade levereras enligt överenskommelse. 

Minsta ordervärde är 50 kr. 

Vi skickar beställningar inom Sverige med DHL och WGR Frakt. För privatpersoner skickas beställningar till ditt närmaste utlämningsställe eller hemleverans om du som kund har den tjänsten där du bor. För företag skickas beställningen till till närmaste utlämningsställe alternativt till företagets leveransadress. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket 1 mån, brev 14 dgr), så fakturerar vi dig för paket 350 kr och för brev 150 kr för vårt arbete med hantering av varorna. 

Fraktkostnad

Fraktfritt vid order över 990 kr. Fraktkostnad vid order under 990 kr är från 19 kr för små paket under 20 gram. Övrig fraktkostnad är från 59 kr paket. Fraktkostnaden debiteras efter den faktiska vikten och storlek för godset - detta sker automatiskt i kundvagnen/kassan. Gäller för privatpersoner och företag inom Sverige.

Köpgaranti - Pricerunner

Som medlem på PriceRunner skyddas ditt köp upp till 50.000 kronor om något problem skulle uppstå. Denna Köpgaranti är gratis för dig som konsument och gäller på alla köp när du handlar hos oss.

Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem kostar inget och tar mindre än tre minuter! Registrera dig för PriceRunner Köpgaranti!

För att Köpgarantin ska gälla så måste beställningen vara addresserad till dig som privatperson. Du är berättigad ersättning om något går fel med ditt köp såsom att varan är defekt, en enskild vara saknas vid leverans, varan är felaktig eller leverans uteblir.

Du får endast ersättning för direkt ekonomisk skada som du lidit, inköpskostnader och fraktkostnader. PriceRunner Köpgaranti lämnar ingen ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.

Besök PriceRunner för att ta del av kompletta villkor och regler och regler samt lista på kategorier som ej omfattas.

Reklamation - Transportskada

Upptäcker du skador på gods, när du tar emot det, skall du omedelbart skadeanmäla detta till utlämningsstället eller transportör. 

Om något gått fel behöver en reklamation upprättas. Det görs till support@wikinggruppen.se baserat på informationen nedan (Skicka även en kopia på reklamationen till support@smartlarm.se)

Viktig information vid upprättande av reklamation:

Sändningsnummer:10 siffror
När uppmärksammades skadan?Syntes den direkt vid mottagandet av sändningen eller senare?
Emballering:Hur var godset emballerat, skador på emballaget.
Värdet på godset:Det skadade godset i oskadat skick.
Möjliga reparations-kostnader:

Om godset går att reparera, kostnad?

Detaljerad skadebeskrivning:Hur yttrar sig skadan, omfattning o.s.v
Digitala foton:

Som visar skadan på gods och emballage får gärna bifogas då detta kan påskynda handläggningen av ärendet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ångerrätt

Smartlarm följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverket. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom trettio (30) dagar från det att varan mottagits. Du skickar in din retur via retursedel utskickad av oss. (Är det något som är fel på varan ska du istället göra en reklamationSe stycke "Transsportskada - Reklamation” ovan).

Du har inte ångerrätt om:

Tjänsten påbörjats och produkter installerats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering. Ångerrätten gäller ej vid specialbeställda, skräddarsydda och förinstallerade säkerhetsprodukter.

Du är skyldig att hålla varan och originalförpackning i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda varan, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan eller förpackning skadas eller kommer bort förlorar du ångerrätten. Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig.

ReturPolicy 

Hur du gör en retur till oss - steg för steg

  • Kontakta oss via support@smartlarm.se inom de 30 dagarna från att du mottagit din beställning. Meddela att du vill göra en retur och uppge ditt ordernummer och skicket på varan. Invänta svar och skicka inte något i retur innan du fått någon återkoppling från oss.
  • Du anvönder retursedel från oss. Du emballerar varan väl. Klistra sedan på etiketten väl synligt och lämna in försändelsen till ditt ombud. 
  • När vi tagit emot din retur så kontrollerar vi skicket och att allt du meddelat att skicka tillbaka finns med medföljande tillbehör, förpackningar osv.
  • Godkänner vi skicket och varan är komplett gör vi en återbetalning av köpesumman, minus vår kostnad för returfrakt (69 kr). 

Vad händer om vi inte godkänner din retur? 

Om vi inte godkänner skicket, att varan ej är komplett eller skadad eller att originalförpackning saknas eller är skadad kontaktar vi dig och meddelar det. Vi meddelarar då om hur vida vi gör ett prisavdrag eller om vi nekar returen helt beroende på orsak och omfattning.

Nekar vi returen så skickas varan tillbaka till dig igen. Vi förbehåller oss då rätten att debitera denna extra fraktkostnad. Vi kan också kassera varan kostnadsfritt vid överenskommelse.

 

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt

 

Fakturering för tjänsten MiniFinder GO

Fakturering för tjänsten MiniFinder GO sker, om inget annat överenskoms, i efterskott per kvartal för kunder med färre än 3 stycken abonnemang och varje månad för användare med 3 stycken abonnemang eller fler. Förfrågningar av fakturering månadsvis, kvartalsvis, halvårsvis eller årsvis kan accepteras beroende på produkt, volym och omfattning.

Efter bindningstidens slut övergår abonnemanget till löpande tillsvidareavtal med 30 dagars uppsägningstid om inget annat överenskoms.

Uppsägning av abonnemang accepteras endast skriftligt per e-post till ekonomi@minifinder.se eller vanlig post till MiniFinder Sweden AB, Honnörsgatan 8, 352 36 Växjö, Sweden. 

 

Betalningsalternativ

- Payson

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

- Klarna Delbetalning

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10 000 kr med Klarna Konto 12 månaders delbetalning. Delbetalningsbelopp är 919 kr per månad. Uppläggningsavgiften 149 kr. Administrativ avgift 29 kr/månaden. Årsräntan är 9,49 %. Effektiv ränta på 19,09 %. Sammanlagda belopp att betala 11 019 kr. Total kostnad för krediten 1 019 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid och att antalet delbetalningar är 12 stycken. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
 

Använd räknesnurran på Klarna för att veta vad månadskostnaden blir: Klicka här.

Allmänna villkor i detalj hittar du här

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

 

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Kemikalieskatt 

Den 1 juli 2017 införs en kemikalieskatt i Sverige som innebär att vissa elektronikvaror som innehåller flamskyddsmedel kommer att påföras en punktskatt. Syftet är att minska förekomst, spridning och exponering av flamskyddsmedel.

Skatten beräknas på varornas vikt exklusive emballage och är 8 kronor per kilo för vitvaror och 120 kronor per kilo för övrig elektronik. Skatten begränsas till maximalt 320 kronor per vara. Skatten är inkluderad i priser på produkterna.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Vägledning
Handla
Information
Moms visas: